Vito Acconci - Αυτό που πραγματικά θέλω είναι η επανάσταση

Αυτα ειναι τα λογια του σπουδαίου Vito Acconci (1940 - 2017) σε μια συνέντευξη του στην διαδικτυακή τηλεόραση του San Francisco Museum of Modern Art.


Η μοναξιά και η απώλεια στα έργα του Mark Morrisroe

Περπατώντας άγρια στις αίθουσες του Σχολείου Τέχνης με τα σκισμένα μπλουζάκια του, αποκαλώντας τον εαυτό του Mark Dirt, ήταν ο πρώτος πανκ...


Jacques Henri Lartigue Φωτογραφιζοντας την ευτυχια

Στην Ευρώπη κανένας κριτικός δεν θα τολμούσε να αποδώσει καλλιτεχνική εγκυρότητα σε έννοιες όπως «ελαφρότητα» και «ευτυχία»...


Η συλλογή Bennett
The Bennett Collection of Women Realists

Οι Elaine και Steven Bennett είναι αφοσιωμένο στην προώθηση της καριέρας των γυναικών καλλιτεχνών, αφού «οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται...».


Σιλουέτα

Το 1835, ο Augustin Edouart δημοσίευσε το Treatise on S Likenesses οπου σαν S ορίζει αυτά τα προϊόντα εξαιρετικής μόδας του δέκατου όγδοου αιώνα, τα οποία στην Αγγλία τα ονομαζαν   shadow portraits με ρητή αναφορά στην ιστορία της «The Corinthian Maid», ένα θέμα που αναπτύχθηκε στη ζωγραφικη, μεταξύ άλλων από τον Wright of Derby (The Corinthian Maid, 1782-85 ca.: Washington,ng of Art);

Joseph Wright of Derby, The Corinthian Maid, ca. 1782-85, olieverf op doek, 106 x 130 cm, National Gallery of Art, Washington DC



Το όνομα προήλθε από τον Etienne de Silhouette (1707-67), υπουργό Οικονομικών που εχασε την περιουσια του, συνεπώς υπαινίσσεται ένα είδος πορτρέτου ή μάλλον φυσιογνωμικά προφίλ «στενού εύρους». (Praz).

Η τύχη αυτής της τεχνικής - αρχικά ήταν ζωγραφισμένες φιγούρες κομενες σε ξύλινες σανίδες πλήρους μεγέθους - χρονολογούνται από τον δέκατο έβδομο αιώνα. Για αυτές τις dummy-board figures εξοπλισμένες με ξύλινες ή σιδερένιες βάσεις, μιλησε ο ζωγράφος και κριτικός Hoogstraten, λεγοντας ότι ο Cornelis Bisschop γύρω στο 1630 ήταν ένας από τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες που είχαν εμπλακεί σε αυτό το είδος αναπαραστασης των προφίλ .

Bisschop, Famiglia Orléans, 1660 circa, Musée des Beaux-Arts d'Orléans


Γραφει ο Hoogstraten: "τοποθετημένο σε μια γωνία ή στο κάτω μέρος ενός προθάλαμου ... έγινε για να τους χαιρετίσεις ως ζωντανούς ανθρώπους", παράγοντας ένα αποτέλεσμα ίδιο με την εικονογραφικη ψευδαίσθηση εκείνων των χαρακτήρων που μπορεί να δει κανείς στο πλαίσιο των πινάκων του Pieter de Hooch.

Ο Hoogstraten επειτα μιλαει για την διάδοσή αυτης της τεχνικης, αλλά και για την παρακμή της: "Τώρα πια βλέπουμε εργα φτιαγμένα από αταλαντους που μιμούνται άσχημα τις όμορφες μορφές που αναφέρονται παραπάνω".

Η επιτυχία αυτών των εικόνων προκάλεσε παραλλαγές διαφορετικών ειδών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που και ο ίδιος ο Hoogstraten ζωγράφιζε, (γάτες, πίθηκοι, φρούτα, αποξηραμένα ψάρια ακόμη και παπούτσια).

Οι σιλουετες στρατιωτων είναι ένας ιδιαίτερος τύπος, διαδεδομένος στον 19ο αιώνα.
Στο κάστρο Schonberg στο Nassau, γύρω από την τραπεζαρία, σιλουετες στρατιωτων  ήταν τοποθετημενες  λίγες ίντσες από τον τοίχο, έτσι ώστε το κάστρο να μην εμφανίζεται ποτέ άδειο.