Vito Acconci - Αυτό που πραγματικά θέλω είναι η επανάσταση

Αυτα ειναι τα λογια του σπουδαίου Vito Acconci (1940 - 2017) σε μια συνέντευξη του στην διαδικτυακή τηλεόραση του San Francisco Museum of Modern Art.


Η μοναξιά και η απώλεια στα έργα του Mark Morrisroe

Περπατώντας άγρια στις αίθουσες του Σχολείου Τέχνης με τα σκισμένα μπλουζάκια του, αποκαλώντας τον εαυτό του Mark Dirt, ήταν ο πρώτος πανκ...


Jacques Henri Lartigue Φωτογραφιζοντας την ευτυχια

Στην Ευρώπη κανένας κριτικός δεν θα τολμούσε να αποδώσει καλλιτεχνική εγκυρότητα σε έννοιες όπως «ελαφρότητα» και «ευτυχία»...


Η συλλογή Bennett
The Bennett Collection of Women Realists

Οι Elaine και Steven Bennett είναι αφοσιωμένο στην προώθηση της καριέρας των γυναικών καλλιτεχνών, αφού «οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται...».


Guernica - Συμβολογία και σύνθεση του αριστουργήματος του Πάμπλο Πικάσο


Τα προβλήματα που σχετίζονται με τη Guernica προκύπτουν κυρίως για δύο λόγους:

Το πρώτο είναι ότι το έργο δεν ήταν αρχικά αφιερωμένο στον βομβαρδισμό της ισπανικής πόλης, αλλά δημιουργήθηκε για να τιμήσει τον θάνατο ενός διάσημου ταυρομάχου της εποχής και είχε τον τίτλο "En muerte del torero Joselito".

Το δεύτερο προέρχεται από τις δηλώσεις του ίδιου του καλλιτέχνη: "Αυτός ο ταύρος είναι ένας ταύρος και αυτό το άλογο είναι ένα άλογο ... Εάν δίνετε νόημα σε ορισμένα πράγματα στη ζωγραφική μου, αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά δεν είναι δική μου η ιδέα να δώσω αυτό το νόημα. Και εγώ έχω φτάσει στις ιδέες και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξατε, αλλά ενστικτωδώς, ασυνείδητα. Έχω κάνει έναν πίνακα για τον πίνακα. Ζωγραφίζω τα πράγματα για αυτό που είναι. "


Η εικόνα μπορεί να διαβαστεί από τα δεξιά προς τα αριστερά, ακολουθώντας τις γραμμές που συγκλίνουν προς το κεφάλι του ταύρου. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον ισχυρισμό του Ελβετού ιστορικού τέχνης Heinrich Wolfflin: "Ένας πίνακας διαβάζεται σαν την γραφή, από τα αριστερά προς τα δεξιά". Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι τα λαμπρά επιτεύγματα, ως τέτοια, μπορούν να παραβιάζουν οποιονδήποτε κανόνα.


Η τριλογία του θανάτου: η ανάλυση του πίνακα αποκαλύπτει τρεις υπαινιγμούς για τον θάνατο: ένα παιδί (αριστερά), έναν άνδρα (κάτω) και μια γυναίκα που καίγεται (δεξιά).


Η τριλογία των συμβόλων: ακολουθώντας τη μελέτη του Oriol Anguera, αυτό το έργο έχει τρία αλληγορικά σύμβολα:

την δύναμη - εξουσία (ο ταύρος στα αριστερά),

την θρησκεία (η γυναίκα που κρατά μια λάμπα),

την σοφία ή επιστήμη (η γυναίκα που αναζητά το φως, κοιτάζοντας προς τα πάνω σε μια προσπάθεια να κατανοήσει αυτόν τον παράλογο κόσμο).


Ο πίνακας είναι κατασκευασμένος με μια κλασική σύνθεση: ένα κεντρικό πλαίσιο και δύο πλευρικά φτερά. Στην εικόνα η Guernica σε σύγκριση με ένα διάσημο τρίπτυχο: «Ο κήπος των απολαύσεων» του Jerome Bosch.


Πυραμιδική ένωση: Ο Πικάσο χρησιμοποίησε την πιο συχνή σύνθεση στη ζωγραφική όλων των εποχών, ένα τρίγωνο που έχει την κορυφή του στις δύο πηγές φωτός.


Σύνθεση: οι γραμμές στήριξης που αποτελούν την πυραμίδα, στο κέντρο ο βραχίονας χρησιμεύει για την ενοποίηση των στοιχείων στα αριστερά με εκείνα στα δεξιά που χρησιμεύουν ως γραμμή βάσης.


Οι γραμμές κίνησης της Guernica . Η σύνθεση του πίνακα είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να δημιουργεί μια έντονη αίσθηση κίνησης. Ο πίνακας που εκφράζει τις κραυγές, την καταστροφή και το θάνατο, πάλλεται με τον πόνο των τελευταίων στιγμών της ζωής.


Οι αποστάσεις που διαχωρίζουν τις γραμμές της δομής του πίνακα ακολουθούν τον τύπο της Χρυσής τομής (βλ. Εικόνα παρακάτω).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου