Vito Acconci - Αυτό που πραγματικά θέλω είναι η επανάσταση

Αυτα ειναι τα λογια του σπουδαίου Vito Acconci (1940 - 2017) σε μια συνέντευξη του στην διαδικτυακή τηλεόραση του San Francisco Museum of Modern Art.


Η μοναξιά και η απώλεια στα έργα του Mark Morrisroe

Περπατώντας άγρια στις αίθουσες του Σχολείου Τέχνης με τα σκισμένα μπλουζάκια του, αποκαλώντας τον εαυτό του Mark Dirt, ήταν ο πρώτος πανκ...


Jacques Henri Lartigue Φωτογραφιζοντας την ευτυχια

Στην Ευρώπη κανένας κριτικός δεν θα τολμούσε να αποδώσει καλλιτεχνική εγκυρότητα σε έννοιες όπως «ελαφρότητα» και «ευτυχία»...


Η συλλογή Bennett
The Bennett Collection of Women Realists

Οι Elaine και Steven Bennett είναι αφοσιωμένο στην προώθηση της καριέρας των γυναικών καλλιτεχνών, αφού «οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται...».


«Χαμένα» έργα του Χοκουσάι στο Βρετανικό Μουσείο


Ένας από τους θησαυρούς του Βρετανικού Μουσείου είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα παγκοσμίως έργα ζωγραφικής, η δημιουργία «Το Μεγάλο Κύμα στα ανοιχτά της Καναγκάουα» του Χοκουσάι.

Ήταν το έργο γύρω από το οποίο στήθηκε στο Μουσείο η μεγάλη έκθεση «Hokusai: beyond the Great Wave», το 2017, η οποία προσέλκυσε 150.000 επισκέπτες.

Προσφάτως, το Βρετανικό Μουσείο απέκτησε 103 έργα του Ιάπωνα ζωγράφου, η ύπαρξη των οποίων είχε ξεχαστεί τα τελευταία 70 χρόνια ενώ τα έργα ήδη εκτίθενται διαδικτυακά.


Η γκάμα των θεμάτων τους είναι ευρύτατη: απεικονίσεις θρησκευτικών, μυθολογικών, ιστορικών και λογοτεχνικών φιγούρων, ζώων, πουλιών και λουλουδιών και άλλων φυσικών φαινομένων, καθώς και τοπία.

Κυριαρχούν θέματα τα οποία σχετίζονται με την αρχαία Κίνα και Ινδία, αλλά και τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ασία. Πολλά από αυτά τα θέματα δεν απαντώνται σε κανένα προηγούμενο έργο του Κατσουσίκα Χοκουσάι.

Δημιουργήθηκαν ως εικονογραφήσεις ενός βιβλίου με τίτλο «Banbutsu Ehon Taizen Zu» (Μεγάλο Εικονογραφημένο Βιβλίο των Πάντων) και θεωρούνται σημαντική ανακάλυψη όσον αφορά την καλλιτεχνική πορεία του Χοκουσάι.

Προέρχονται από μία περίοδο κατά την οποία, προηγουμένως, πιστευόταν ότι δεν ήταν ιδιαίτερα παραγωγικός καθώς τα δύο προηγούμενα χρόνια είχε χάσει τη δεύτερη γυναίκα του και είχε πάθει ένα μικρό εγκεφαλικό.


Επιπλέον, λίγους μήνες μετά την ολοκλήρωσή τους, σε επιστολή του δήλωσε οικονομική αδυναμία, εν μέρει λόγω χρεών του εγγονού του που χαρτόπαιζε.

Τα έργα δεν δημοσιεύθηκαν ποτέ, αλλά σηματοδοτούν σημείο καμπής στην καριέρα του 70χρονου καλλιτέχνη, δείχνοντας ότι εισερχόταν σε καινούργια φάση δημιουργίας που θα οδηγούσε σύντομα στην περίφημη σειρά «Τριάντα έξι Θέες του Βουνού Φούτζι» (1831-1833).

Στο παρελθόν, ήταν στην κατοχή του Γάλλου συλλέκτη ιαπωνικών έργων και αρ νουβό κοσμηματοποιού Ανρί Βεβέρ. Η τελευταία φορά που εμφανίστηκαν δημοσίως ήταν σε δημοπρασία, το 1948, στο Παρίσι, πόλη στην οποία επανεμφανίστηκαν πέρυσι.

Με την απόκτησή τους, το σύνολο έργων του Χοκουσάι στο Βρετανικό Μουσείο ανέρχεται πλέον σε πάνω από 1.000 έργα -έργα ζωγραφικής, γκραβούρες, σκίτσα και εικονογραφημένα βιβλία.


«Αυτή είναι, πραγματικά, μια θαυμάσια προσθήκη στη συλλογή του Βρετανικού Μουσείου και άλλο ένα ορόσημο στο να συλλέγουμε “Χοκουσάι”, κάτι που συνεχίζουμε να κάνουμε για περισσότερα από 150 χρόνια» είπε ο Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Χάρτβιχ Φίσερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου