Vito Acconci - Αυτό που πραγματικά θέλω είναι η επανάσταση

Αυτα ειναι τα λογια του σπουδαίου Vito Acconci (1940 - 2017) σε μια συνέντευξη του στην διαδικτυακή τηλεόραση του San Francisco Museum of Modern Art.


Η μοναξιά και η απώλεια στα έργα του Mark Morrisroe

Περπατώντας άγρια στις αίθουσες του Σχολείου Τέχνης με τα σκισμένα μπλουζάκια του, αποκαλώντας τον εαυτό του Mark Dirt, ήταν ο πρώτος πανκ...


Jacques Henri Lartigue Φωτογραφιζοντας την ευτυχια

Στην Ευρώπη κανένας κριτικός δεν θα τολμούσε να αποδώσει καλλιτεχνική εγκυρότητα σε έννοιες όπως «ελαφρότητα» και «ευτυχία»...


Η συλλογή Bennett
The Bennett Collection of Women Realists

Οι Elaine και Steven Bennett είναι αφοσιωμένο στην προώθηση της καριέρας των γυναικών καλλιτεχνών, αφού «οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται...».


Paulo Coelho - Ο διάβολος και η δεσποινίδα Πριμ

Αυτό το βιβλίο μας υπενθυμίζει ότι όλα τα ανθρώπινα όντα κανουν λαθη, και ότι ο καθένας μας έχει μέσα του τα κλειδιά του καλού και του κακού.

Το βιβλίο Διάβολος και η δεσποινίδα Πριμ ολοκληρώνει την τριλογία Και την έβδομη ημέρα, που περιλαμβάνει επίσης το Στις όχθες του ποταμού Πιέδρα κάθησα και έκλαψα (1994) και Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει (1998). Η τριλογία πήρε το όνομά της χάρη στο γεγονός ότι σε κάθε ένα από τα τρία βιβλία η δράση λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας. Αυτή η εβδομάδα αλλάζει ριζικά τη ζωή όλων των ηρώων.

Στο μυθιστόρημα, μεγάλο μέρος αφιερώνεται στον φόβο. Γεγονός ότι συχνά οι άνθρωποι εξουσιάζονται από τους φόβους τους. Ο φόβος της μοναξιάς, της φτώχειας, της αναξιότητας, η έλλειψη κατανόησης και, εν τέλει, ο φόβος του θανάτου. Ο πιο μεγάλος φόβος, που έχει βιώσει ποτέ ο κόσμος. Όποιος ξεπεράσει το φόβο, αυτός θα είναι ο νικητής.

Για σχεδόν 15 χρόνια, η γριά Μπέρτα περνούσε ολόκληρες μέρες, βλέποντας το μικρό χωριό Βίσκος, μιλώντας στον μακαρίτη σύζυγό της, και περιμένοντας την άφιξη του Διαβόλου, όπως είχε προβλέψει ο σύζυγός της. Ώσπου, ένας ξένος εμφανίζεται, με την πρόθεση να μείνει για μία εβδομάδα, στο χωριό. NAI POIOS EINIA Στο δάσος θάβει 11 μπάρες χρυσού. Στο δρόμο της επιστροφής συναντά την Σαντάλ Πριμ, μια νεαρή και όμορφη κοπέλα, που εργάζεται στο μπαρ του μοναδικού ξενοδοχείου της πόλης, πλήττει την μονοτονία και τον αργό ρυθμό της ζωής της πόλης. Περιοδικά δημιουργεί σχέσεις με ξένους, με την ελπίδα ότι κάποιος από αυτούς θα αποδειχθεί ο δρόμος προς τη σωτηρία της. Ο ξένος της αποκαλύπτει την ύπαρξη του θησαυρού, και υπόσχεται ότι θα τον παραχωρήσει στους κατοίκους, αν δεχτούν να σκοτώσουν κάποιον από τους συμπολίτες τους. Επιπλέον, της προτείνει να ανακοινώσει εκείνη στους κατοίκους την πρότασή του, πράγμα για το οποίο της υπόσχεται μια ράβδο χρυσού, ενώ παράλληλα της γνωστοποιεί το σημείο που έθαψε τον θησαυρό, έτσι βάζει την κοπέλα στο δίλημμα- είτε να κλέψει το χρυσό, είτε εκπληρώσει δίκαια τους όρους της συμφωνίας.

Μέσα της πραγματοποιείται μια άγρια μάχη, μάχη μεταξύ του άγγελου και του Διαβόλου. Καταλαβαίνει πως ο χρυσός είναι ο δρόμος προς την απόδραση της. Ωστόσο, κάτι την κρατάει. Σε λίγες μέρες, αποφασίζει να πει για το τι πρότεινε ο ξένος, ελπίζοντας ότι οι συμπολίτες της θα αρνηθούν την προσφορά. Η αντίδραση των ανθρώπων, σπέρνει αμφιβολίες στην Σαντάλ. Πλέον φοβάται για τη ζωή της. Ως πράξη απελπισίας, αποφασίζει να πάρει την πλάκα χρυσού, δικαιολογώντας τον εαυτό της. Η μοίρα της στέλνει έναν μοναχικό λύκο που απειλεί τη ζωή της, ο Ξένος έρχεται να την βοηθήσει και οι δύο τους να φεύγουν.

Εν τω μεταξύ οι κάτοικοι συγκεντρώνονται για να επιλέξουν το θύμα τους. Το εξιλαστήριο θύμα τους γίνεται η Μπέρτα, επειδή είναι έτσι κι αλλιώς γριά. Η Σαντάλ  τους πείθει, ότι σε καμία περίπτωση ο φόνος δεν θα είναι δικαιολογημένος, ότι η συμπεριφορά τους είναι αντικείμενο ελέγχου και επιλογής.

Το βιβλίο δείχνει ότι δεν υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι, περιγράφει την στιγμιαία πάλη μεταξύ του Καλού και του Κακού, και το ποιος θα κερδίσει - ένα θέμα της Πίστης και Αυτοελέγχου.

Ο ξένος

Ο άνθρωπος τον οποίο κυνηγούν τα φαντάσματα του δύσκολου παρελθόντος του, που ήρθε στο Βίσκος, ψάχνοντας απεγνωσμένα για απαντήσεις. Κάποτε ήταν καλός άνθρωπος, μέχρι που από ένα καπρίτσιο της μοίρας, η ζωή του έγινε κομμάτια. Η οικογένειά του έχει απαχθεί από μια ομάδα τρομοκρατών που απειλούσαν να τους σκοτώσουν, αν δεν συμφωνούσε να παραδώσει μια τεράστια ποσότητα όπλων. Ωστόσο, κάλεσε την αστυνομία, και αποτέλεσμα της αποτυχημένης επιχείρησης ήταν η δολοφονία της οικογένειάς του (όπως αποδεικνύεται αργότερα, η μικρότερη κόρη του σκοτώθηκε τυχαία). Η απώλεια της οικογένειας οδήγησε, φαινομενικά, σε αφόρητο πόνο και τη στιγμή του ισχυρότερου πόνου τον κυρίευσε ο διάβολος. Είχε μια διακαή επιθυμία για εκδίκηση για την αδικία που έγινε απέναντί του, αλλά οι τρομοκράτες ήταν ήδη νεκροί — σκοπός το ανθρώπινο κακό.

Σαντάλ Πριμ

Μια νεαρή, όμορφη δεσποινίς, ορφανή, μεγαλωμένη με την γιαγιά της, η οποία κατά τη στιγμή της δράσης του μυθιστορήματος έχει πεθάνει. Ο ξένος κατά κάποιο τρόπο, την επηρέασε. Την υποχρέωσε να ενεργήσει προκειμένου να σταματήσει η γκρίνια και να αποκαλύψει την δική του οπτική γωνία. Ορισμένες φορές φλέρταρε με τους πελάτες διότι κάποιος από αυτούς μπορεί να ήταν ο δρόμος της προς την φυγή από την κόλαση του Βίσκος. Από την στιγμή που άκουσε την πρόταση του ξένου, ήταν σαν να έσπειρε μέσα της τον οίκτο, την αμφιβολία, τους φόβους, και αυτή ακριβώς η σχέση είναι που εμπόδισε τους κατοίκους να διαπράξουν το μεγαλύτερο λάθος της ζωής τους, να αφαιρέσουν την ζωή της αθώας γριούλας μόνο και μόνο για εγωιστικούς λόγους.

Η Γριά Μπέρτα

Είναι μια χήρα που περνά πολλές ημέρες χαζεύοντας το χωριό της και τη φύση γύρω της. Αρκετά συχνά μιλούσε με τον μακαρίτη σύζυγό της. Έχει την ικανότητα να βλέπει φαντάσματα, αυτό το αίσθημα είναι που ίσως και προκάλεσε το γεγονός ότι οι χωρικοί την φώναζαν μάγισσα. Η Μπέρτα μπορεί επίσης να διαβάσει τα σημάδια της φύσης, είδε ένα σημάδι στην επικείμενη καταιγίδα την στιγμή, που ο ξένος έφτασε στο χωριό. Οι κάτοικοι του Βίσκος αποφάσισαν να τη σκοτώσουν, για να πάρουν τον χρυσό του ξένου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου