Vito Acconci - Αυτό που πραγματικά θέλω είναι η επανάσταση

Αυτα ειναι τα λογια του σπουδαίου Vito Acconci (1940 - 2017) σε μια συνέντευξη του στην διαδικτυακή τηλεόραση του San Francisco Museum of Modern Art.


Η μοναξιά και η απώλεια στα έργα του Mark Morrisroe

Περπατώντας άγρια στις αίθουσες του Σχολείου Τέχνης με τα σκισμένα μπλουζάκια του, αποκαλώντας τον εαυτό του Mark Dirt, ήταν ο πρώτος πανκ...


Jacques Henri Lartigue Φωτογραφιζοντας την ευτυχια

Στην Ευρώπη κανένας κριτικός δεν θα τολμούσε να αποδώσει καλλιτεχνική εγκυρότητα σε έννοιες όπως «ελαφρότητα» και «ευτυχία»...


Η συλλογή Bennett
The Bennett Collection of Women Realists

Οι Elaine και Steven Bennett είναι αφοσιωμένο στην προώθηση της καριέρας των γυναικών καλλιτεχνών, αφού «οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται...».


HAROLD BLOOM

Harold Bloom (1930 – 2019) was an American literary critic and the Sterling Professor of Humanities at Yale University. He is often cited as the most influential critic of the late 20th century.

Τι είναι η ιδιοφυΐα; Είναι ο «θεός της ανθρώπινης φύσης», όπως είπε ο Horace, «ο θεός που έχουμε μέσα μας», η θεϊκή αναπνοή των Γνωστικών, το πνεύμα, ο daimon που μας καθοδηγεί; Για τον μεγάλο Αμερικανό κριτικό Χάρολντ Μπλουμ, η μεγαλοφυΐα είναι η φιλοδοξία για το εξαιρετικό και το υπερβατικό που, ίσως χωρίς να το γνωρίζουμε, καλλιεργούμε μέσα μας και ότι ορισμένα άτομα μπόρεσαν να επιτύχουν με τα έργα τους.

Εδώ είναι εκατό παραδειγματικές ζωές. Ενα συναρπαστικό μωσαϊκό που κυμαίνεται από τον συγγραφέα της εβραϊκής Βίβλου έως τον Όμηρο, τον Δάντη, τον Σαίξπηρ, μέχρι τη Βιρτζίνια Γουλφ, τον Νίτσε , Borges και Calvino. Άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών και πολιτισμών, γίγαντες της φιλοσοφικής σκέψης και ιδρυτές θρησκειών. Η αναζήτηση της μεγαλοφυίας μας οδηγεί σε μια συνειδητοποίηση και σοφία που δεν θα είχαμε επιτύχει ποτέ από μόνοι μας: για το Bloom, αυτή είναι η χρησιμότητα της λογοτεχνίας στη ζωή.

KETER

Πρωτη ομαδα

William Shakespeare,
Miguel de Cervantes,
Michel de Montaigne,
John Milton,
Lev Tolstoj

Δευτερη ομαδα

Tito Lucrezio Caro,
Publio Virgilio Marone,
sant'Agostino,
Dante Alighieri,
Geoffrey Chaucer

Όντας ο νούμερο ένα θαυμαστής του Σαίξπηρ, δεν θεωρώ παράλογο να θεωρήσω τη μεγαλοφυία του Σαίξπηρ ένα είδος κοσμικής θεότητας και γι 'αυτό τον έβαλα στην πρώτη θέση μεταξύ των εκατό εκπροσώπων  της ιδιοφυΐας της γλωσσας.

Στο κεφάλαιο με τίτλο Keter, εβαλα τον Σαίξπηρ με τέσσερις μορφές πρακτικά συγκρίσιμες με αυτόν: Miguel de Cervantes,, ο «πρώτος μυθιστοριογράφος», Montaigne, ο πρώτος συγγραφέας σύντομων δοκιμίων , John Milton, ο οποίος ανακάλυψε την επική ποίηση και τον Τολστόι, που συγχώνευσε το έπος και το μυθιστόρημα.

Στη δεύτερη ομάδα υπάρχουν μια σειρά από σπουδαίους βιογράφους του εαυτού τους: οι ποιητές Lucrezio και Virgilio, ο ψυχολόγος και θεολόγος Αυγουστίνος και οι μεγαλοί ποιητές (μαζί με τον Σαίξπηρ και τον Όμηρο) Dante και Chaucer. Αυτές οι πέντε φιγούρες ταξινομούνται διαδοχικά σύμφωνα με την επιρροή τους: ο καθένας από αυτούς έχει εμπνευστει από τον προηγούμενο, με εξαίρεση τον Lucrezio, ο οποίος ήταν περήφανα εμπνευσμένος από τον φιλόσοφο Επίκουρο.

HOKMAH

Πρωτη ομαδα

The Jahwist
Σωκράτης και Πλάτωνας
Αγιος Παυλος
Μωάμεθ

Δευτερη ομαδα

Dottor Samuel Johnson,
James Boswell,
Johann Wolfgang von Goethe,
Sigmund Freud,
Thomas Mann

Hokmah, μεταφράζεται συνηθως ως «σοφία». Επέλεξα τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα, τον Jahwist, τον Άγιο Παύλο και τον Μωάμεθ για την πρώτη ομάδα και συνεπώς εβαλα διπλα τους μια δεύτερη σειρά, η οποία περιλαμβάνει τον Dottor Samuel Johnson, τον βιογράφο Boswell, τους σοφούς Γκαίτε και Freud και τον ειρωνικο Thomas Mann, ως πανοπλία της κοσμικής σοφίας.

BINAH

Πρωτη ομαδα

Friedrich Nietzsche,
Soren Kierkegaard,
Franz Kafka,
Marcel Proust,
Samuel Beckett

Δευτερη ομαδα

Molière,
Henrik Ibsen,
Anton Cechov,
Oscar Wilde,
Luigi Pirandello

Binah, είναι η διάνοια, μια νοημοσύνη που δεν είναι τόσο παθητική όσο είναι δραματικά ανοιχτή στη δύναμη της σοφίας. Για μένα, ο Nietzsche, ο Kierkegaard και ο Kafka αντιπροσωπεύουν το μυαλό σε ολο το άνοιγμα του, όπως και ο Proust, ο τελευταίος από τους μεγάλους μυθιστοριογράφους, και ο αγγλο-ιρλανδός Beckett. Στη δεύτερη σειρά έχω ομαδοποιήσει πέντε από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους δραματουργους: Molière, Ibsen, Chekhov, Wilde και Pirandello.

HESED

Πρωτη ομαδα

John Donne,
Alexander Pope,
Jonathan Swift,
Jane Austen,
Murasaki Shikibu

Δευτερη ομαδα

Nathaniel Hawthorne,
Herman Melville,
Charlotte και Emily Bronte,
Virginia Woolf


Για το Χέσεντ, (το Σύμφωνο της αγαπης) που προέρχεται από τον Θεό (ή από τις γυναίκες και τους άνδρες), βρήκα μια πρώτη ομάδα εκπροσώπων σε πέντε μεγάλους χιουμοριστικούς συγγραφείς που ειρωνεύονταν την αγάπη: John Donne, Alexander Pope , Jonathan Swift, Jane Austen και Murasaki Shikibu. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει επίσης ιδιοφυΐες του ερωτικου λογου, αλλά ασχολούνται περισσότερο με την αγωνία του ερωτικου συμφωνου: Hawthorne και Melville, oi αδελφές Bronte και η Virginia Woolf.

DIN

Πρωτη ομαδα

Ralph Waldo Emerson,
Emily Dickinson,
Robert Frost,
Wallace Stevens,
T.S. Eliot

Δευτερη ομαδα

William Wordsworth,
P.B. Shelley,
John Keats,
Giacomo Leopardi,
Alfred Tennyson

Din σημαίνει κάτι σαν «αυστηρή κρίση», ενώ η Gevurah είναι η δύναμη που επιτρέπει να υιοθετηθεί  μια τέτοια αυστηρότητα. Ξεκίνησα το κεφάλαιο με μια σειρά μεγάλων αμερικανών οραματιστών ποιητών : Emerson, Emily Dickinson, Frost, Wallace Stevens, T.S. Eliot. Μετά από αυτούς έβαλα πέντε ποιητές του ώριμου ρομαντισμού: Wordsworth, Shelley, Keats, Tennyson και τον Ιταλο Leopardi.


TIFERET

Πρωτη ομαδα

Algernon Charles Swinburne,
Dante Gabriel e
Christina Rossetti,
Walter Pater,
Hugo von Hofmannsthal

Δευτερη ομαδα

Victor Hugo,
Gérard de Nerval,
Charles Baudelaire,
Arthur Rimbaud,
Paul Valéry


Για Tiferet, "ομορφιά", επίσης γνωστη ως Rahamin ή "συμπόνια", επέλεξα πρώτα πέντε μεγάλους εκπροσωπους του αισθητισμου: Swinburne, την Rossetti, τον Walter Pater και τον αυστριακό Hofmannsthal. Μετα προχώρησα στους μεγαλους ποιητές του Γαλλικού Ρομαντισμού και τους κληρονόμους τους: Βίκτωρ Ουγκώ, Gérard de Nerval,, Charles Baudelaire, Rimbaud και Paul Valery.


NEZAH

Πρωτη ομαδα

Όμηρος,
Luis Vaz de Camoes,
James Joyce,
Alejo Carpentier,
Octavio Paz

Δευτερη ομαδα

Stendhal,
Mark Twain,
William Faulkner,
Ernest Hemingway,
Flannery O'Connor

Νεζά, μπορεί να μεταφραστεί ως «η νίκη του Θεού» ή ως «η αιώνια αντίσταση που δεν μπορεί να ηττηθει». Εδώ ξεκίνησα με τρεις γίγαντες του επους: τον Όμηρο, τον Πορτογάλο Camoes και τον Τζέιμς Τζόις. στη συνέχεια πρόσθεσα στην ομάδα τον υπέροχο κουβανέζο επικό μυθιστοριογράφο Alejo Carpentier και τον μεξικανό ποιητή Octavio Paz, ο οποίος δίνει τα καλύτερα του στα "σύντομα επικά ποιήματα". Η δευτερη ομαδα ίσως μοιράζεται με την πρώτη όχι τόσο τη νίκη όσο την επίπονη αντίσταση: Stendhal, Mark Twain, Faulkner, Hemingway, Flannery O'Connor, οι οποίοι ειρωνευονται την αιωνιότητα.


HOD

Πρωτη ομαδα

Walt Whitman,
Fernando Pessoa,
Hart Crane,
Federico Garcia Lorca,
Luis Cernuda

Δευτερη ομαδα

George Eliot,
Willa Cather,
Edith Wharton,
F. Scott Fitzgerald,
Iris Murdoch

Χοντ, η μεγαλοπρέπεια, κυριαρχεί σε μια σειρά ποιητών-προφητών, ξεκινώντας από τον Walt Whitman και τρεις ποιητές τους οποίους επηρέασε: τον Πορτογαλο Πεσσόα, τον Hart Crane, και τον Γκαρσία Λόρκα, που κατάγεται από την Ανδαλουσία. Ολοκληρώνει αυτό το υπέροχο γκρουπ ένας μεγάλος Ισπανός εξόριστος ποιητής, Cernuda. Δεδομένου ότι Χοντ είναι το έμβλημα της ηθικής λαμπρότητας, η επιρροή του επεκτείνεται και στην ομάδα των μυθιστοριογράφων που περιλαμβάνει τους Τζορτζ Έλιοτ, Willa Cather, Edith Wharton, F. Scott Fitzgerald, και Iris Murdoch, μυθιστοριογράφο και φιλόσοφο.


YESOD

Πρωτη ομαδα

Gustave Flaubert,
José Maria Eça de Queiros,
Joaquim Maria Machado de Assis,
Jorge Luis Borges,
Italo Calvino

Δευτερη ομαδα

William Blake,
D.H. Lawrence,
Tennessee Williams,
Rainer Maria Rilke,
Eugenio Montale


Yesod, που μερικές φορές μεταφράζεται ως "θεμέλιο", είναι ένα χαρακτηριστικό παρόμοιο με το αρχικό λατινικό νόημα του "genius", δηλαδή τη δημιουργία δύναμης. Έβαλα σε μια πρώτη ομάδα μια σειρά από υμνηστες του ερωτισμου: Flaubert, τον Πορτογάλο Eça de Queiros, τον βραζιλιάνο Machado de Assis, τον Borges της Αργεντινής και τον Italo Calvino, έναν σύγχρονο ιταλό μυθιστόριογραφο. Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από τον ποιητή-προφήτη William Blake, τον προφητικό μυθιστοριογράφο D.H. Ο Lawrence, τον μεγάλο αμερικανό δραματουργο Tennessee Williams, που επηρεάστηκε έντονα από τον Lawrence και τον Hart Crane, και δύο σύγχρονους ποιητές των οποίων το έργο είναι θεμελιώδες: τον Αυστραλο-Γερμανό Rilke και τον Ιταλό Montale.


MALKUT

Πρωτη ομαδα

Honoré de Balzac,
Lewis Carroll,
Henry James,
Robert Browning,
William Butler Yeats

Δευτερη ομαδα

Charles Dickens,
Fedor Dostoevskij,
Isaac Babel',
Paul Celan,
Ralph Waldo Ellison


Malkut, το «βασίλειο», επίσης γνωστό ως Atarah, «το διάδημα». Αν και η Μαλκούτ ταυτίζεται με τη Σεκίνα, τη θηλυκή ακτινοβολία του Θεού, έχω επιλέξει τη βαθιά ουσία του ως χαρακτηριστικό και έχω ομαδοποιήσει με το όνομά του δέκα ιδιοφυειες  που υπερβαίνουν τη σεξουαλικότητα.

Balzac, Lewis Carroll, ο ψυχολόγος-μυθιστοριογράφος Henry James, Robert Browning, εφευρέτης του δραματικου μονόλογου και ο Yeats, Ιρλανδός δραματικός ποιητής. Μια δεύτερη σχετική ομάδα αποτελείται από τους Ντίκενς και Ντοστογιέφσκι, οραματιστές μυθιστοριογράφους, Isaac Babel, Ρώσο Εβραίο αφηγητή και Paul Celan. Ο Αμερικανός μυθιστοριογράφος Ralph Waldo Ellison, ολοκληρώνει την κατάβαση του Μαλκούτ στην εποχή μας και είναι η τελευταία από τις  εκατό ιδιοφυΐες που έχω καλύψει σε αυτό το βιβλίο.


Το πρώτο Σεφιράχ (Keter) περιγράφει τη Θεία υπερσυνείδηση το οποίο είναι πέρα από τη συνειδητή νόηση. Τα επόμενα τρία Σεφιρότ (Chochmah, Binah και Da'at) περιγράφουν τρία επίπεδα συνειδητής Θεϊκής Διάνοιας. Τα επτά επόμενα sefirot (Chesed, Gevurah, Tiferet, Netzach, Hod, Yesod και Malchut) περιγράφουν τα ανώτερα και κατώτερα συνειδητά Θεία Συναισθήματα. Δύο sefirot (Binah και Malchut) είναι θηλυκά, όπως η θηλυκή αρχή στην Καμπάλα περιγράφει ένα σκάφος που λαμβάνει ένα εξωτερικό αρσενικό φως, στη συνέχεια εσωτερικά, θρέφει και δίνει γέννηση σε χαμηλότερα Σεφιρότ. Αντίστοιχη είναι και η Θηλυκή Θεϊκή Παρουσία (εβραϊκά: שְׁכִינָה‎, Shekhinah). Η Καμπάλα βλέπει την ανθρώπινη ψυχή ως έναν κατοπτρισμό του Θεϊκού (μετά Γένεση 1:27, "ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ' εικόνα Του, κατ 'εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς"). Ως εκ τούτου, τα sefirot περιγράφουν επίσης την πνευματική ζωή του ανθρώπου, και αποτελεί το εννοιολογικό μοντέλο στην Καμπάλα για την κατανόηση των πάντων.